sobota, 13. februar 2016

Prodaja podjetja, pravice in dolžnosti

Prodaja podjetja v veliko primerih zahteva strokovno svetovanje . Strokovno svetovanje je potrebno, ker prodaja podjetja ne pomeni le pravic, ampak tudi številne dolžnosti novega lastnika. Te mora novi lastnik izpolniti skladno z dogovorom, ki ga oblikuje prodaja podjetja. Iz prakse poznamo številne primere, ko je prodaja podjetja, prinesla novemu lastniku številne obveznosti.

V primerih dobre prakse je bila prodaja podjetja glede dolžnosti novega lastnika v celoti transparentna. Kar pomeni, da je novega lastnika prodaja podjetja preko dolžnosti jasno zavezala k njihovem izpolnjevanju. Obstajajo pa žal tudi primeri, ko so bile te obveznosti bolj ali manj prikrite, ter so pomenile negativno presenečenje za novega lastnika. Zato je pomembno strokovno svetovanje. Glavni cilj tega svetovanja je v prepoznavanju vsega, kar prinaša nakup podjetja. Sam nakup je motiviran na različne načine. nanaša pa se predvsem na pridobivanje koristi, ki jih ima podjetje kot celota ali le del celote podjetja. Tako ima lahko podjetje v svoji posesti številne opredmetene kot tudi neopredmetene dele lastnine. Ki v mnogih primerih veljajo za kupca več, kot nakupna cena ali vrednost preostalega. Pri tem gre lahko za razne oblike ekskluzivnosti. Ta ekskluzivnost pomeni možnost pridobivanja večje dodane vrednosti, kot bi bila sicer moča. Poleg tega ekskluzivnost v mnogih primerih pomeni takojšnjo konkurenčno prednost. Praktično bi lahko govorili o monopolu točno določene aktivnosti ali značilnosti podjetja. Slednje so velikokrat znane predvsem lastniku, ki želi z njimi razširiti svoj poslovni interes.

 Strokovnjaki v tem primeru koristijo predvsem pri oceni koristi napram investicije. Kupec želi, da se investicija v predvidenih okvirih oceni. Sicer zanj ni primerna oziroma je nesmisel. Strokovnjaki pri prodaji ali nakupu lahko koristijo tudi na številen druge načine. Postopki so velikokrat zahtevni v številnih podrobnosti, katere poznajo in obvladujejo le osebe, ki se z njimi ukvarjajo iz dneva v dan. Prodaja podjetja zahteva strokovni pristop in izvedbo.

Več

Ni komentarjev:

Objavite komentar