Prodaja podjetja je lahko naložbena dejavnost .
Naložbena dejavnost je prodaja podjetja, ker ponuja številne naložbene scenarije. Tako je lahko prodaja podjetja uresničitev naložbe. Lahko pa je prodaja podjetja tudi osnova za novo naložbo. Sama prodaja podjetja ni nič posebno novega. Iz zgodovine vemo, daje prodaja podjetja obstajala že v preteklosti. Prodaja podjetja ima različne razlage in motive.
Tako na strani prodajalca, kot na stani kupca. Prodajalec s prodajo želi doseči razne cilje. Dejavnost podjetja ne dosega njegovih poslovnih ciljev, lahko potrebuje sredstva za novo naložbo, obstajajo še številni drugi razlogi za prodajo podjetja s strani prodajalca. Kupec ima poslovni cilj drugače zastavljen. Nakup je že v sami osnovi nasprotje prodaji. Torej gre v veliki meri za različne lastnosti, posledice in značilnost. Nakupi so od primera do primera različni. Tako lahko sam nakup pomeni splošne koristi, lahko pa so v ospredju nakupa posamezni deli premoženja podjetja. To so lahko zemljišča, stavbe, lokacija, znanje ter številni drugi deli podjetja. Nakup je velikokrat uspešen, zgolj zaradi enega samega dela premoženja. Predstavlja osnovo za nadaljnjo naložbo, lahko pa služi kot osnova raznim drugim aktivnostim. S tem v zvezi je v praski na voljo veliko primerov, ki kažejo kako je možno lastnino podjetja dobro vnovčit. Možnosti za nakup podjetji je vedno dovolj. Bistveno več jih je v času, ko na splošno poslovanje ne gre najbolje ali doživlja krizo. Pri tem gre lahko za krizo v panogi, lahko gre tudi za širšo krizo.
Kupec se mora pri tem zavedati, da lahko kriza traja različno dolgo, ter da sama kriza lahko vpliva na njegove načrte. V primeru, da kriza velja na splošno, to ne pomeni le okrnjeno poslovanje, lahko pomeni, da bo na trgu manj možnosti za doseganje ciljev kupca podjetja.
Prodaja podjetja ima številne cilje in motive, pomeni pa lahko za udeležence zelo različne scenarije za prihodnost.
Več
Ni komentarjev:
Objavite komentar